Raideri-lista teille jo nyt valmiiksi


Ison maailman rokkarit esittävät keikkapaikkaa lähestyessään ns. raideri-listan. Eli keikkajärjestäjän on huolehdittava tietyt tykötarpeet backstagelle. No, minua ei ole vielä pyydetty runokeikoille, eikä runoilijoilla muutenkaan ole varaa esittää moisia vaatimuksia kuin rokkareiden. Kirjastot tuskin varaavat viskipulloja vierailleen.


Mutta mitä sitten vaatisin, jos minulla olisi siihen mahdollisuus. Olen aika vaatimaton. Tässä minun listaani.


Saku-olutta.
No, tupakkiakin täytyisi olla. Merkkiä en mainosta.
Laktoositonta maitoa.
Liptonin Russian Earl Grey-teetä.
Murukahvia.
Raejuustoa.
Oliiveja.
Tonnikalaa.
Lidlin kivennäisvettä.
Karjalanpiirakkaa.
Abban sinappisilliä.
Hapankorppua.
Pikapuuroa.
Hesari ja iltapäivälehdet.
Bukowskin runokirjoja.
Televisio.
Sohva.
Ja tietenkin kunnon suihku jännittävän keikan jälkeen.

Kuten näkyy, olen jo luisunut liian kauaksi rokkarimaailmasta. Rokkari hajottaisi television, minä taas katselisin sitä.  Rokkari kaataisi sohvalle bändäreitä, minä taas nukkuisin siinä. Elämä itsessään on kamppailua boheemiuden ja arkipäivän välillä. Useimmiten arkipäivä voittaa.

Kommentit

Suositut tekstit