Runo Korsosta (välinpitämättömyys ja antaumus)

Heli Laaksonen kun on lyönyt itsensä läpi murteella, koitan minäkin samaa kömpelöllä Korson murteella.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Korso auttaa kun muut eivät auta.
Assalla riittää vittu autettavaa.
Ja kiroilu on korsolaisuutta.
Onko ennakkoluuloisuutta vittu.
Niin ne sanoo.

Meijän on pakko elää ja asua yhdessä,
Korsos,
miten me voitaisiin siin onnistua,
meit on niin vitun paljon erilaista tyyppii ja mulkeroo.

Suurin osa ihmisist on vitun pelkureit.
Korsost vain muutamii.
Me ei olla raukkiksii.

Mut ne. Ne siel muualla.
Ne pelkää itteensä enemmän ku toisii.
Kyl meist jokaist toisen naama vituttaa.
Aina vittu aina.

Ne kuvittelee et jokaine korsolaine on juoppo, narkki tai hullu.
Jos kysyisit,
et mitä vittua meille kuuluu
et mikä vittu meijän nimi on?

Olkaa vittu huomaamatta,
eläkää omaa elämäänne perseet,
teijän palkkiot ja erorahat,
viette kaiken.

joka sekin on vittumaista.

Mä oon ihan vitun sekaisin.
Miksen mä oo vaa.
Vittu kusettakoot. Mulkut.

Hidasta on vittu.
Jotkut perkelee kitisee kun myöhästyy töistä.
Yksi vitun maku.
Mä pysyn Korsossa.
Oli sit töit tai ei.

Tulis itte kattoo mitä tää on.
Toivoo, pettymyst, toivoo.
Ja sit takasin ku onnistuu.
Tulis kattoo mitää tää on.
Mä oon vitun onnellinen ilman niide hyväksyntää.

Kysyvät, mitä vittua siellä Korsossa tapahtuu?
Onko se niin paska paikka?
Paskaa on se mitä tunnet ja sitten on vitun ankeeta.
Oikeest täällä ei tapahdu mitään.
Ei sitten mitään vittu.

Mäntsäläs kyl maa järisee.

Kommentit

  1. Laaksosen murrerunot on NIIN ärsyttäviä etten kestä. Kyllä tuo Korson murre on siihen verrattuna vallan sulosäveltä. Voi kunpa kukaan ei keksisi runoilla ouluksi. Se vasta olisi kamalaa. "Koloome leheemää laitto kakosen silimää..."

    VastaaPoista
  2. Heh, kiitos. Oulun murre on musta jotenkin miellyttävää, en tiedä miksi.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit