Olin yritellyt kaikenmoista - tie positiivisuuteen

Legendaarinen 60-luvun toimittajan Veikko Ennalan jokin novelli alkoi seuraavasti:"Olin yritellyt kaikenmoista, mutta mikään ei tuntunut luonnistuvan." Novelli tahtoo sanoa, että novellin hepulta mikään ei tuntunut onnistuvan yrityksistä huolimatta.

No näinpä. Nekkuun on elämässä tullut niin minulle kuin monelle muulle. Nyt viime päivinä olen etsinyt tietä positiiviseen ajatteluun. Ja onneksi on heti tullut onnistumisia, en tiedä, onko se sattumaa, vai sitä, että jos kaikki ei  onnistu, niin sitten vaan uudestaan tulta päin.

Vaikeaa elämässä on ollut hyväksyä sekin, että ihmiset eivät voi olla sellaisia kuin itse haluat. Täytyy yrittää muuttaa myös itseään sekä erityisesti niitä ajatuksia, joita on itsestään ja muista hellinyt. Eräs ihminen onnistui minut viimein herättämään tähän. On niin helppo urautua itseensä.

Minusta positiivisuuden ei tarvitse olla maailmoja syleilevää. Minulle riittää, että elämässä pysyy usko parempaan, sillä parempaa on pakko tulla. Muutenhan elämässä ei olisi mitään järkeä.

Joskus parempikin voi loppua, mutta silloin on riittävää, että on. En tiedä, ymmärtääköhän kukaan nyt enää edes mitä tarkoitan. On parempi olla kuin ei olla elämässä.

Kommentit

  1. Kyllä tuosta ymmärsin,mitä tarkoitat. Parempaan uskominen on todellakin parempaa kuin ei olla.

    VastaaPoista
  2. Sitten kun ei enää usko parempaan, niin ihminen kuihtuu tavalla tai toisella pois.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit