Vuosisadan toukokuu (runo)

Sinun hiuksesi valuvat olkapääsi päälle.
Silmilläsi katsot minua.
Kulmakarvasi arvioivat.
Olen sinusta suurta ja harhautunutta.
Minä katselen sinua.
Sinua voisin katsella tunteja.
Odotan mitä sanot seuraavaksi.
Sanot haluavasi syömään.
Sinulla on usein nälkä. Silti et ole lihava.
Minä murehdin rahaa. Sellainen olen.
Murehdin aina jotain.
Saat tahtosi läpi. Vahva kun olet.
Minä pelkään jo, että ilta loppuu.
Sitäkin minä murehdin.
Aamulla heräät luotani.
Soitat jo metrosta.
Sanot olevasi mustasukkainen minusta.
Minuakin voi rakastaa.
Se lämmittää enemmän kuin paraskaan alkoholi.
En ole itkevä poika rakkauden perässä.
On ollut vuosisadan kuumin toukokuu.
Päivä saapuu Helsinkiin.
On taas kuuma.
Täytyy katsoa elämää silmiin.

Kommentit

  1. Romantiikkaa.Haikeutta. Kauneutta. Sielukkuutta. Intohimoa. Rakkautta. Surumielisyyttä. Heittäytymistä. Rakastamista. Rakastettavana oloa. Aurinkoa. Kuumuus. Helle. Kaipuu.

    VastaaPoista
  2. Runosta voi kehkeytyä elokuvan käsikirjoitus...

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit