Rakkauden laulu (runo)

Olimme tavanneet kotibileissä.
Olin kovasti humalassa.
Hänen nimensä kuitenkin muistin,
numerokin onneksi löytyi.
Hän näki minussa jotain,
salli minun lähestyä.
Jollain tavalla tunsimme sielumme.
Se osoittautui myöhemmin valheeksi.
Eräänä iltana hänen kotonaan,
hän halusi laulaa minulle laulun.
Hetken pohdittuaan hän totesi,
että valot olisi sammutettava.
Hän sanoi olevansa ujo,
muuten se ei olisi mahdollista.
Ei hän ujo ollut,
sekaisin ja hämmentynyt,
kuten kaikki nuoret ovat.
Minä silloin eniten.
Sitten hän lauloi minulle laulun.
Se oli sen hetken listahitti.
Ei hän tähti ollut, mutta tosissaan.
Ei minunkaan runoni hänelle hyviä olleet.
Sekään rakkaus ei kestänyt kauan.
Sekin loppui omaan mahdottomuuteensa.

Kommentit

  1. Surullisen kaunis runo. Mikä oli sen ajan listahitti? Saako kysyä?

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit