Tilaa tästä toimittaja itsellesi!

Tässäpä teille mainostekstiä. Täyttää aktiivimallin kriteerit!

Intohimonani, melkeinpä ainoana, on kirjoittaminen. Mottoni on, että sellaista juttua ei vielä ole, jota ei voisi kirjoittaa. Aina löytyy uutta. Ja uutta näkökulmaa.

Työssäni minua inspiroivat uudet asiat ja ihmiset. Varsinkin sellaiset ihmiset, joita ei välttämättä muuten tapaisi. Kaikkien ihmisten ei tarvitse edes olla mukavia. Voisin sanoa itseäni helposti lähestyttäväksi ihmiseksi.  Saan ihmiset rentoutumaan.

Taustallani on 20 vuoden kokemus sekä tiedottajana että toimittajana. Joten jo pelkästään kokemus on tuonut asiantuntijuutta. Ikääkin on vasta virkeät 40 vuotta. Viimeisin vakituinen työnantajani oli Otavamedia.

Rakastan printtimediaa, mutta some- tai nettikirjoittaminenkaan ei ole minulle tuntematonta. Tätä blogiakin ole kirjoittanut jo yli 10 vuotta. Hallitsen peruskuvaamisen.

Parhaimmillani olen kirjoittajana selviytymistarinoissa. Päättyivät ne sitten hyvin tai huonosti. Taidan myös niin asiajutut tai vaikka täyden hömpänkin. Pidän sen minkä lupaan. Olen kansanomainen, mutta pärjään sivistyneimmissäkin kekkereissä.

Asenne minulla on kohdallaan. Olen jo kaksi kertaa edennyt harjoittelijasta vakituiseksi työntekijäksi. Se antaa kuvaa siitä, että olen vastuullinen ja luotettava työntekijä. Aina ei sitten vain sen jälkeen ole tuuri myötä, mutta aina voi yrittää uudestaan.

En kaihda minkäänlaisia työtehtäviä. Mikään aihe ei ole liian pientä tai suurta. Tai mikään annettu työtehtävä. Teen mielelläni mahdolliselle toimeksiantajalle koejutun, jotta nähdään puhuuko mies paskaa vai totta.

Vahvuuksiini voisi luotella myös ideointikyvyn ja pysyn annetuissa deadlineissa. Omaksun helposti uuden julkaisun kirjoitustyylit ja -tavat.

Tällä hetkellä paiskin hommia vapaana toimittajana. Toimeksiantajia on ollut Hymy, Alibi, Seura, Iltalehti, SuPer-lehti ja PubliCo. Kirjoitan myös viihdesisältöjä Viikonloppu.com-sivustolle.

Ai niin. Vapaa-aikani kuluu myös kirjoittamisen parissa. Harrastan runoutta ja olen julkaissut runokirjojakin. Voit tilata minulta runon vaikka häihin tai hautajaisiin.

Minut saa kiinni: esa.j.pesonen@gmail.com.

Ja löydyn näistä somekanavista:

Ammatillinen Facebook-profiili (myös juttunäytteitä)
Oma Facebook-profiili
Instagram-sivuni
Kirjailijasivuni 
LinkedIn-sivuni

Kommentit

Suositut tekstit