Runo yöllisestä matkasta Kurvista Kamppiin


Alkaa hämärtää.
Minulla ei ole kiire,
mutta olen luvannut
ottaa vastaan vieraita.
Minun on lähdettävä kotiin.
Raitiovaunut eivät kulje,
korjaavat jotain.
Viimeinen metro meni.
Taksiin ei ole rahaa,
kaljaan tietenkin oli,
enkä täältä taksia löytäisi.
Kävelen kotiin Kamppiin.
Kurvi on kyllä kaunis.
Kukaan ei örvellä,
vain rauhallinen Hämeentie
ohjaa kotiinpäin.
En ole juonut paljoa.
Vittuilijoista huolimatta
on hyvä olla.

Eivät vittuilleet Kurvissa.
Pitkänsillan pusikkoon
on pysähdyttävä kuselle.
Kun on pakko on pakko.
Kukaan ei huomaa.
Kohta olen kotona.
Humalaiset yökerhon edessä
jättävät minut rauhaan.
En ollut se kuuluisa, tv:stä tuttu
kirjailija, joksi minua luulivat.
Olen minä ja minun täytyy mennä kotiin.
Siwa on vielä auki.
Unelias kassaneiti myy
yömyssyksi jogurttia.

Kommentit

Suositut tekstit