Runo naisesta, joka piti minusta

Sinä halusit rakastaa minua.
En oikein antanut.
Sinä olit venäläinen, rakastava nainen,
jolle en halunnut tehdä lasta.

En tuntenut sinua,
tunsin sinut viikkoja.
Sinä tunsit minut. Luulit näin.
Et ollut riittävän kaunis.
Minä luulin olevani komea. Alkava möhömaha.
Olit ensimmäinen, joka innostui minusta.
Se oli pelottavaa.
Muut ovat työntäneet kauemmaksi.

Ostimme yhdessä postimerkkejä.
Sait postissa yliolkaista kohtelua.
Kirosimme sitä.

Keitit minulle teetä.
Se poltti suuni.
Näytit minulle kuvia perheestäsi.
Minulla ei ollut näytettävää.

En tuntenut sinua,
enkä antanut aikaa itselleni, en sinulle.
Ihailin vartaloasi.
Se oli sorjempi kuin naisilla ennen sinua.
Olit pitkä, pidempi minua.

Juoksin tupakalla.
Kohta raitiovaunulle.
Se kulki kotiisi.
Minun oli otettava toinen.

Menin takaisin Pohjoiseen lähiöön.
Aikasi tavoittelit minua. Luovutit.
Toivottavasti sinulla on pieni perhe.
Sellaisen halusit.
Ihmiset, jotka tietävät, mitä haluavat,
soisin saavan kaiken.

Minä olen venäläisen melankolian ylistys.

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit