Runoja onnettomasta ja onnellisesta rakkaudesta


Minua ei ole kukaan, rakastanut,

joten älä pelkää rakastaa minua.

Olen käyty korpimaa,

joka kukkii korpien kukkien lailla.

Koruttomasti, yksin

seuraavaa lyhyttä kesää

lumen alla talvehtien.



....................................................



veden varaan

varjosta varjoon

huomiota kerjää

vielä sen käheä ääni

ota minut

olen täydellinen


....................................................


Rakkaudetta jääneet

siirtykää muinaisten Kuningasrapujen pariin

ei suju miesten ja naisten leikit

ei pesänrakennus puku päällä



.............................................................


Runoilijat ovat raukkoja,

jotka rakastuvat jokaiseen naiseen,



mutta runoilijoiden rakkaudesta riittää muillekin.



Raukka rakastui minuun,

sillä runoilija ei pärjää yksin.



Runoilijan elämä nyt on, mitä on.


--------------------------------------


Sinä joka muutit viestini

aina vain onnettomasta rakkaudesta.

Ole hyvä vain.

Katoamiseni tiedettiin Tukholmassa

ja jo matkustan Tampereelle.

Tampereella asuvat kauneimmat naiset.

Olit hyväsydäminen nainen

kauniilla kasvoilla.


......................................................



Kuuntelen musiikkia

ensimmäistä kertaa kuukausiin.



Pipo päässä.

Paha maailma poissa.



Merellä luoto.



Tunteet kassaholvissa.

Yhteiset avaimet hävitettynä.



Suotta rakastuneena.


...............................................


Elämä on.

Kävin savusaunassa.

Puhdistauduin sateessa.

Oi Suomen kesä.



Juhannuskokko.


Ja kaikki ovat sairaita.



Lähdettekö kanssani päivystykseen?



....................................................


Miksi olisin sinulle vihainen?

Et koskaan sanonut rakastavasi minua.

Sain olla hetken vierelläsi,

sen on riitettävä määrittelemättömäksi ajaksi,

jolloin kahdesta tulee yksi pysyvästi.



Jos olen onnekas,

joku toinen hyväilee minua,

ja olen taas hyvä sellaisena kuin olen.



Rakkauden ei tarvitse kulua loppuun

sitä ei vain riitä kahdelle.


---------------


PS. Edellinen kirjani Jäisen maan päiväkirja on nyt pääkaupunkiseudun kirjastoissa lainattavissa. Muun Suomen kirjastoista sen löytää Kirjastot.fi-sivuilta. Tai siis tiedon, mistä kirjaa löytyy.

 

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit