Miten runokokoelmani Tänä yönä olen yksin sai alkunsa?


Tänä yönä olen yksin on neljäs runokokoelmani. Julkaisin se indiekirjana, mutta kirjan sisältö mielestäni toimii. Kirjani kertoo köyhyydestä, yksinäisyydestä, epäonnistuneesta rakkaudesta Jumalaakaan unohtamatta. 

Se kertoo siitä, mitä tapahtuu , kun yhtäkkiä tipahtaa keskiluokkaisen yhteiskunnan ulkopuolelle työttömyyden takia ja kun tämä myös sairastuttaa. Ja kuinka lopulta löytää rauhan ja toivon.

Esikuviani eivät ole tämän ajan kirjailijat vaan pikemmin 1920- ja 1940-lukujen suomalaiset runoilijat, joita olen paljon lukenut samalla kun olen kirjoittanut tämän kokoelman runoja. Aloitin kirjan kirjoittamisen jouduttuani sairaalan ja melkein menetettyä henkeni.

Tämän kokoelman kirjoittaminen on ollut minulle sisäinen pakko, kaikesta sen vaikeudesta huolimatta. Se ei ole kuitenkaan läpeensä synkkä, koska kuka sellaista haluaisi lukea. 

Joskus aikanaan 90-luvulla pääsin NYT-liitteen pöytälaatikkorunoilijajuttuun hyvinkin mahtipontisella runolla Sodomasta ja Gomorrasta. Tuosta hetkestä on edetty. 

Jo ennen tätä kokoelmaa olen julkaissut kolme runokokoelmaa, yhden kustannettuna.

Näin voit tilata tai lainata kirjani. 

Kommentit

  1. Onnittelut!! Runokokoelmallasi on hieno nimi, antaa odotuttaa myös sisällötä paljon! Tärkeitä teemoja.

    VastaaPoista
  2. EP
    Tilasin just kirjasi Suomalaisesta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Arvostan jokaista ihmistä, joka kirjan hommaa todella paljon.

      Poista
    2. monen mutkan kautta sain kirjan käteen äsken: https://hikkaj.blogspot.com/2022/12/pippuri-pesonen-tyyri-repo-alho-setala.html

      Poista
    3. Ikävä kuulla että tuollaisia postimaksuja on yritetty saada. Mielelläni myisin suoraan kirjaa, mutta kun ei ole varaa hommata itselleen edes 20 kappaletta kirjaa.

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit