Jasper Pääkkösen kalsareiden lisäksi muukin menee kaupaksi somessa
Joskus taannoin käytiin mielenkiintoinen oikeusjupakkakin Jasper Pääkkösen kalsarimainoksesta. Jasper kun ei itse tiennyt omien sanojensa mukaan olevansa erään kalsarimerkin mannekiini. Nykyisin julkkikset eivät itsekään tiedä, ovatko mainoksessa vai ei.
No. Tämä oli ääriesimerkki, mutta kun selailet julkkisten someprofiileja, niin kovasti mainostavat kaikkea. Jotkut jopa niin paljon, että mainossisältöä alkaa olla suurin osa. Luulisi, että seuraajat tuossa vaiheessa jo äänestäisivät kännyköillään ja lakkaisivat seuraamsta.
Itsekin sain muuten 15 minuuttiani Tiktok-kuuluisuudessa, kun bussikaljoitteluani on kerännyt jo reippaasti yli 100 000 katselukertaa. Vielä ei ole vain pyydetty mainostamaan kalsareita. Ottakaa yhteyttä mainostajat! Tälle persaukiselle rahat tulisivat tarpeeseen, matkojakin saa tarjota kun ei ole päässyt matkustelemaan.
Enpä taida tosin olla markkinamiesten unelma. Yleensähän somemainostajia tuntuu kiinnostavan luonnollisesti nuorisojulkkikset ja naiset. Heille on ehkä suurempi merkitys jonkun somevaikuttajan suosituksilla.
Jostain kuulin, että kustantajat jopa maksavat joillekin julkkiksille siitä, että he lukevat kustantajan kirjoja. Ja varmaan peli on samaa muuallakin. Kaukana ovat ne ajat, jolloin palkkio oli se, että saat ilmaiseksi huulipunapurnukoita.
Minäkin olen saanut jokusen kirjan luettavakseni ja olen niistä kirjoittanutkin. En sen takia, että kirja on minulle lähetetty vaan siksi, että kirja on kiinnostanut minua. Jokusen teatterilipunkin olen saanut. Mutta en ole kyllä alkanut lisäilemään, että kirja on saatu kustantajalta, niin kuin jotkut kirjabloggaajat. Eiväthän lehtikriitikotkaan lisäile vaikka taatusti saavat kirjat kustantajalta.
Eettisyys on asia erikseen, siinä vaiheessa kun some alkaa olla työ. Pakko myöntää, jos itsekin eläisin täysin somesta ja joku iskisi rahakkaan tarjouksen pöytään, niin hylkäisinkö eettisyyden takia. Tosin en keksi mitään sellaista, mistä kieltäytyisin. Ehkä minulla ei ole enää eettisyyttä. Persaukisilla ei ole varaa sellaiseen luksukseen.
Niin sanotut A-luokan julkkikset tietenkin aniharvoin antavat kasvojaan mihinkään, vaikka heidän brändinsä olisi se parhain. Nykyisin kun ihmisetkin ovat brändejä ja myyvät itseään. Siksi kai tuo Jasper Pääkkösen kalsaritouhukin nousi uutisiin läpikaupallisen somemaailman joukosta.
Kommentit
Lähetä kommentti