Tänä vuonna olen herännyt kirjoittajana eloon

Kaikessa hiljaisuudessa olen jatkanut luovan kirjoittamisen projektejani. Runokokoelmani Tänä yönä olen yksin ilmestyy lokakuun lopussa. Kustantajaa sille ei yllätys, yllätys löytynyt, joten julkaisen sen ns. palvelukustanteena. Edellisestä runokokoelmastani ehtikin vierähtää jo 7 vuotta. 

Mutta tässä kokoelmassa olevat runoni ovat varmasti parasta, joita olen kirjoittanut. Ne pohjautuvat täällä jo julkaisemiini runoihin, mutta niitä olen kirjoittanut uusiksi kovalla kädellä. Joten kannattaa kokoelma hommata, vaikka olisi täältä jo lukenut runojani. Kerron sitten myöhemmin lisää, mistä kirjaa voi saada. 

Vaikeahan on uskoa kerätä kirjoittamiseen suoraan sanoen, kun kustantajaa on vaikeaa ja ellei mahdotonta löytää. Olen väärän ikäinen, sukupuoleni on väärä ja muutenkin olen täysin muuta, mitä kustantamojen katalogien perusteella nykyään julkaistaan. Mutta julkaisen sitten kirjani itse, onneksi se nykytekniikalla on köyhällekin mahdollista. Kirjoitan sitten menneisyydelle tai tulevaisuudelle. 

Niin ja pienoisromaaniakin olen kirjoitellut. Se on edennyt jo sellaiseen vaiheeseen, että työstän rakennetta. Pienoisromaani koostuu lyhyistä tarinoista, joissa toivottavasti on filosofistakin otetta. Se tottelee nimeä Ruma satu. 

Se pohjautuu omaan elämääni kouluaikoina, toimittajana ja ajalta sairastuttuani vakavasti, mutta kuten nimestäkin voi päätellä, on siinä mielikuvitustakin mukana. Laitan senkin kustantajille, mutta jos kustantajaa ei löydy, julkaisen sen itse sitten keväällä, jos Luoja suo. 

Olen myös työstänyt elokuvakäsikirjoitusta nimeltään Enkeli. Se kertoo perhehelvetissä elävästä teinitytöstä, jonka unelmat murtuvat vai murtuvatko? Se ei millään tavoin tietenkään pohjaudu omaan elämääni ja sitä on ollut mielenkiintoista kirjoittaa. Senkin laitan sitten eteenpäin kun aika on. Elokuvaa en valitettavasti voi vain itse kustantaa.

Tänä vuonna olen saanut kirjoitettua omaan mittakaavani suhteutettuna paljon. Joudunhan koko ajan kamppailemaan unettomuutta ja masennusta vastaan. Jos ensi vuonna sitten yhtä paljon. Minä en varsinaisesti nauti kirjoittamisesta. Minulle se on jonkinlainen pakko, en tiedä miksi. Mutta voi sanoa, että tänä vuonna olen herännyt kirjoittajana eloon. Ideoita syntyy jopa unissa.

Kommentit

  1. Hienoja uutisia! Se on kumma juttu, miten nämä luovuuskaudet kulkevat sykleissä. Yhtäkkiä voi saada kuukaudessa enemmän aikaa kuin kahdessa vuodessa. T. Uneton Turussa :D
    Kiinnostaa kyllä runosi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon tietty elämäntilannekin vaikuttaa kirjoittamiseen. Ihan kaaosmaisessa tilanteessa on vaikea edes kirjoittaa. Kiva että kiinnostusta on runoihin.

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit